tisdag 12 maj 2009

Vattenläcka

I går när jag skulle duscha så hade vi inget vatten. Jag ringde till Erika, som bor i samma område, och frågade om hon hade vattten. Ja, det hade hon. Jag tog på mig morgonrock och gick till henne, klev in i hennes dusch och började duscha. Då tog vattnet slut!
Samtidigt ringde Kristofer, som bor bredvid Erika och frågade om de hade vatten, för Kristofer hade inget.
Torkade mig, på med morgonrocken och gick ut till FAVRAB-killarna som höll på och grävde utanför vår son och dotters hus. Jag frågade om de var orsaken till att vi var utan vatten. Ja, men vi sa till Riksbyggen i fredags att de skulle läggga lappar i brevlådorna om att vattnet skulle vara avstängt i dag.
Mamma nu kan du duscha, nu har vi vatten igen, sa Erika.
Jag duschade jättesnabbt, ifall vattnet skulle ta slut igen. Erika hällde upp vatten i en kanna så att jag kunde göra frukost när jag kom hem.
När jag kom hem satte jag på tevatten och kokade ägg. Hur får man äggen att svalna utan vatten, vattnet var fortfarande avstängt.
Jag la isbitar i en kanna, där äggen kunde svalna.
När jag skulle borsta tänderna hade vi vatten, men det var brunt och äckligt.
Så beroende man är av att kunna sätta på vattenkranen och få klart, gott vatten.
Vi fick oss en tankeställare om hur bra vi har det, med rinnande vatten!

Inga kommentarer: