tisdag 20 oktober 2009

Positivt tänkande


Hösten är här, jag har svårt att se något positivt med den. Det blir mörkare och mörkare, kallare och kallare, regn och rusk, usch!

Läste en artikel om en läkare som sa att det skrivs ut alldeles för mycket medicin i Sverige mot depression. Han skulle hellre skriva ut recept på promenader i naturen och umgänge med barn eller barnbarn.

Cassandra och Mio var här hela lördagen när deras föräldrar jobbade och Loke var här halva söndagen. Då borde jag väl ha fått en glädjekick och strunta i allt tråkigt som hör hösten till?

Nä, nu får jag rycka upp mej, ska nog ta en bit mörk choklad, det ska ju också lätta upp humöret.

Ha, det bra i höstmörkret.

2 kommentarer:

syster yster sa...

Jag kan se hösten som en tid som ger mej anledning att sitta i soffan med mina barn och se på film eller läsa en bok. Några nej många tända ljus kanske en brasa och kladdkaka av ngt slag med vispgrädde till. Då brukar även din kusin kunna slå sej ner i soffan en stund. :)

Anonym sa...

Mörk choklad kan göra susen som sagt. Även bananer ska innehålla lyckhormon. Vet inte om det räcker med en eller om man ska äta 10 kg...