lördag 19 september 2009

Full fart

Cassandra och jag var vid skolans lekplats. Hon visade mig hur hon kan åka i linbanan. Fullt ös medvetslös, verkar vara hennes motto.
Cassandra spelar gärna spel på datorn.

Här spelar hon mamma Mu och kråkan, Mio tittar gärna på och säger muuuu, när han ser kon. Det spelet var svårt tyckte Cassandra. Hon gick över till Björnes magasin istället, det var lättare och roligare.
Cassandra ville spela FarmVille, för det har hon sett att Erika och jag spelar.
Mormor jag kan sköta djuren själv, sa Cassandra. För att hon skulle kunna få egen tillgång till FarmVille så måste hon ha ett eget konto på Facebook. Det är ju inga problem ... om man är över arton år. Hon har nu ett eget konto och en egen gård. Det gick bra för henne både att skörda och så. Hon blev jätteglad när jag gav henne en ko och ett får, man kan skicka över fria gåvor till varandra 1-2 gånger/ dag. Nu längtar hon tills i morgon när hon kan skörda det hon har sått i dag.
Jag planterar de gröna bönorna, för de tycker pappa och jag om, sa hon och sådde sojabönor.
Hon har själv valt sin bild till Facebook, det blev en blomma som hon fick av farmor i födelsedagspresent. Hon har även skrivit ett inlägg själv. Glädjen var stor när hon var klar med det. Det är till hennes pappa P-O.


2 kommentarer:

alma sa...

Ja, det är kul med barnbarn, jag vet. Har tillbringat lördagen med en 6 och en 4-åring.

Det var trevligt och man blir förvånad över hur mycket de vet och kan.

syster yster sa...

Jo datorns värld har öppnat sej här hemma oxå. aasper spelar helst drakens värld på Bolibompas hemsida.
De lär sej snabbt.
Ha det bra i hösten.