torsdag 3 september 2009

Loke ringer

I går kväll skulle Loke vara här ett par timmar för hans föräldrar skulle på föräldramöte. Han kom iklädd pyjamas, för han var trött och skulle snart sova. Det trodde i alla fall föräldrarna. Han kröp upp för trappan och fram till korgen med leksaker. I dag ska jag försöka ta ett kort på honom, tänkte jag. Det är svårt att fota Loke, så fort han ser en kamera kastar han sig fram för att kolla hur bilden blev.
Jag lyckades få honom att sitta stilla så att jag kunde ta några kort, men allvarlig min vill han ha när kameran är framme.

Men här kommer i alla fall ett litet leende!


Det är kul med mobiler.
Loke var trött, men somnade gjorde han inte. Han gosade omväxlande med farmor och farfar. Satt i deras knä och blundade, tittade upp och sträckte armarna mot den han inte satt hos. Ett bra knep att hålla sig vaken.

Inga kommentarer: